Momenteel is bij ons alleen het spreekuur in Surhuisterveen op afspraak te bezoeken. Maar u moet natuurlijk wel gewoon aangifte inkomensbelasting doen en kwijtschelding aanvragen voor de gemeente- en/of waterschapsbelasting. Hieronder leggen we uit wat u nu moet doen om hier geen problemen mee te krijgen.

Kwijtschelding gemeentelijke- en waterschapsbelasting

Heeft u een aanslag gekregen voor de gemeentelijke belastingen- en/of waterschapsbelastingen en wilt u ons hulp bij het aanvragen van kwijtschelding. In dit geval hoeft u niet bang te zijn dat u nu aanmaningen gaat krijgen. Zowel de gemeente Achtkarspelen als het Noordelijk belastingkantoor hebben aangegeven tot 31 juli geen actie te ondernemen voor deze belastingen. Sowieso kunt u zolang u niet betaald hebt kwijtschelding aanvragen, dit kan zelfs tot 3 maanden nadat u betaald heeft.

Inkomstenbelasting

Voor de inkomstenbelasting zijn 2 situaties mogelijk. Ten eerste u wilt zelf graag aangifte doen, maar heeft geen brief gekregen van de belastingdienst dat u dit moet doen. In dat geval hoeft u niet voor 1 mei aangifte te doen en kunt u gerust een keer langskomen als de spreekuren weer open zijn.

Als u wel een brief heeft gekregen moet u officieel voor 1 mei aangifte doen, u kon hier uitstel tot 1 september voor vragen bij de belastingdienst. Heeft u dit gedaan hoeft dus geen haast te maken met uw aangifte. U kunt in dit geval een afspraak maken

Hebt u dit niet gedaan en ook nog geen aangifte gedaan, neem dan zo spoedig mogelijk contact op met ons, zodat wij een afspraak kunnen maken geven hierbij ook aan dat u aangifte voor 1 mei had moeten doen. Dan proberen wij u zo snel mogelijk te helpen, er is echter nog geen reden voor paniek u krijg namelijk eerst nog een brief van de belastingdienst waarin u nog een termijn krijg waarbinnen u aangifte moet doen voordat men met boetes gaat werken.